תפריט
תפריט

איזה תשתית צריך לעמדת טעינה?

בעלי רכבים חשמליים מוצאים את עצמם לא פעם תרים אחר מידע עדכני שנוגע להתקנת תשתית לטעינת רכב חשמלי. שכן, אלה יודעים שמדובר בהליך מורכב שצריך להתבצע באופן מקצועי. המאמר הנוכחי מרכז את כל האינפורמציה הדרושה בנושא, כדי לאפשר לכל אחד להכיר בסוגי התשתיות השונות ובסוגי עמדות הטעינה שקיימות כיום בשוק. הישארו כאן ותגלו בקרוב איזה תשתית אתם צריכים ומה תדרשו לעשות כדי להתקין אותה בחניה.

לקוחות בודקים תשתית עמדות טעינה

סוגי תשתיות שמתאימות לעמדות טעינה

יש 2 סוגים של תשתיות שמתאימות לעמדות טעינה לרכב.

הראשונה והנפוצה ביותר שתוכלו למצוא בבתי אב רבים ברחבי הארץ היא תשתית שנקראת "חד פאזי" והשנייה היא תשתית "תלת פאזי".

נדגיש כי מומחים בתחום ממליצים לבצע התקנה של תשתית לעמדת טעינה תלת פאזי (בהמשך המאמר נסביר מה עומד מאחורי המלצה זו).

ההתקנה של תשתיות אלו מצריכה תכנון מקדים מצד מומחה בתחום שיבדוק את מאפייני הסביבה.

בתור התחלה, יש לבחון את לוח החשמל ולמדוד מה המרחק ממנו למקום החניה. הסיבה לכך קשורה לאורך של כבלי הטעינה הסטנדרטיים שמגיעים בדרך כלל ל – 8 מטרים ככל היותר. אם תגלו שלוח החשמל שלכם נמצא במרחק שעולה על 8 מטרים, תצטרכו פשוט לבקש מהמתקין להאריך את הכבל.

יתרונות בהתקנת תשתית חד פאזית

כעת אתם מכירים ב – 2 סוגי התשתיות שיאפשרו לכם להטעין את הרכב החשמלי בבית או במקום העבודה.

בשלב זה, עליכם להכיר מקרוב את היתרונות של תשתיות אלו, כדי שתוכלו לבחור בזו המתאימה לכם ביותר.

בחרנו להציג תחילה את 2 היתרונות הבולטים שבאים לידי ביטוי לאחר התקנת תשתית לעמדת טעינה חד פאזי:

1. קלות ההתקנה – מדובר בתשתית שמוכרת לאנשי המקצוע, בגלל שזו קיימת במרבית בתי המגורים בישראל.

2. יכולת הטעינה – ניתן לבצע את ההתקנה באזורים שיש בהם תשתית חשמל מוגבלת.

יתרון בהתקנת תשתית תלת פאזית

אל תתנו לכותרת שלעיל להטעות אתכם. לתשתית התלת פאזית יש אמנם רק יתרון אחד, אבל הוא עצום.

מדובר כמובן במהירות הטעינה של הרכב שצוינה קודם לכן בקצרה.

נציין כעת בהרחבה כי המתח הכולל שמסופק לרכב חשמלי בעת שימוש בתשתית מסוג זה צפוי להגיע ל – 400 וולט.

מי שמכירים את התחום יודעים שמדובר בהטענה מהירה פי 3 בהשוואה לחיבור החד פאזי!

חשיבות השמירה על תשתית יבשה

בחירה של תשתית לטעינת רכב חשמלי צריכה להתבצע תוך מתן תשומת לב למיקום שלה.

ההמלצה הגורפת היא לבדוק שהתשתית הנבחרת מוגנת מפני מגע ישיר עם מים.

שימו לב, אתם יכולים להיות רגועים בהקשר זה במידה ובחרתם להתקין את התשתית תחת קורת גג כלשהי (למשל, בתוך חניון תת קרקעי).

אם תגלו שההתקנה מתבצעת במקום פתוח, עליכם פשוט לבדוק שזו תתבצע תוך הוספת קופסא ייעודית שתמנע כניסה של מים אל התשתית.

כך תבחרו בתשתית המתאימה

בחירה בתשתית מתאימה זה לא עניין של מה בכך.

מומלץ שלא לבצע את הבחירה לבד, אלא לפנות למתקין מוסמך שסייע לכם בקבלת ההחלטות.

המתקין כמובן יוכל לבחור יחד אתכם את המיקום האופטימלי של העמדה, תוך מדידת המרחק שקיים בין החנייה לבין לוח החשמל שנמצא בקרבת מקום.

לסיום

התקנה של עמדת טעינה מצריכה היכרות עם 2 סוגי התשתיות שהוצגו במאמר זה (תשתית חד פאזי ותשתית תלת פאזי).

כעת אתם מכירים בתשתיות אלה מקרוב, כך שנותר לכם רק להחליט איזו תשתית לטעינת רכב חשמלי היא הנכונה עבורכם.

זקוקים למענה מהיר?

השאירו פרטים לשיחה עם חשמלאי מוסמך:

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print

עשוי לעניין אותך…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

זקוקים לייעוץ של חשמלאי מוסמך?

השאירו פרטים למענה מהיר או חייגו:

זקוקים לייעוץ של חשמלאי מוסמך?

חייגו עכשיו למענה מהיר

או השאירו פרטים ואנו ניצור קשר