תפריט
תפריט

הכנה לביקורת חברת החשמל: כל מה שחייבים לדעת

כיצד לבצע הכנה לביקורת חברת החשמל?

הכנה לביקורת חברת החשמל יכולה להיות עסק מסובך, מסוכן, מורכב לביצוע, וכזה שמצריך הכנה מטרימה רבה מאוד. בהתאם לכך, חברת-החשמל מבצעת ביקורת שבה היא בוחנת את תקינות ובטיחות מערכות החשמל במבנים שונים.

שיפוץ מערכת חשמל בבית

ביקורת חברת החשמל הנה בדיקה מקיפה וביקורת שנעשית אחת לשנה בבניינים ובארגונים על-מנת לוודא שרשת החשמל תקינה, בהתאם לנהלים, תקנות ועומדת בכלל המבחנים שדורשת חברת החשמל הישראלית.

הביקורת מושתתת ומבוססת על ההכרה וההבנה כי רשתות חשמל הנן דבר מסוכן ובהתאם לכך ישנה חשיבות למלא אחר התקינות של כלל ההיבטים הללו לאורך זמן. בהתאם לכך, רשת חשמל ביתית או מוסדית חייבת להיבדק על-ידי מי שמוסמך לבדוק זאת, "חברת-החשמל". ההכנה לביקורת והסבירות לעבור אותה נבחנת על-ידי חשמלאי מוסמך בתחום.

שני מקרים עיקריים בהם מבצעים ביקורת:

1. בנייה של מבנה מחדש

במסגרת תהליך זה של בניית בית מחדש, יש לבצע ביקורת של חברת-החשמל. לאחר שחשמלאי מוסמך התקין את כלל מערכות החשמל הביתיות, יש לוודא כי מערכות אלו הותקנו כראוי וכי הן עומדות בכלל הדרישות של חברת החשמל הן בנוגע לבטיחות והן בנוגע לחיווט.

2. שינוי משמעותי בתשתיות החשמל בבית

לאחר פעילות של עבודות חשמל גדולות ומורכבות ישנה חשיבות להזמין חשמלאי וגם לפנות לחברת-החשמל, וזאת בעיקר מכיוון שמעבר מחיבור חד-פאזי לחיבור תלת-פאזי הוא מורכב. עבודות כאלו מצריכות ידע ומיומנות ויש להזמין להן מישהו שהוא לא מוסמך או מנוסה. ההתקנה חייבת להתבצע בהתאם לכלל התקנים של חברת החשמל. יש לבסוף לחבר למונה את החיבור לאחר ניתוק.

חשמלאי מבצע הכנה לביקורת חברת חשמל

במסגרת הכנה לביקורת חברת החשמל עולה כי ראוי קודם כל לדעת כי אם אדם פרטי שאינו רשאי לבצע את ההכנה לביקורת של חברת-החשמל, אלא רק חשמלאי מוסמך.

זאת-אומרת שישנה חשיבות לכך שהטיפול בכך יתבצע על-ידי גורם שהוסמך לכך. גם דייר יכול לאתר ליקויי חשמל ולנסות לטפל בהם, אך הלכה למעשה אין הוא גורם מוסמך לכך ובהתאם לכך ישנה סבירות גבוהה שהדברים לא יתבצעו כהלכה.

לכן, ישנה חשיבות יתרה לכך שנוהל הפעילות והטיפול ברשת החשמל הביתית יתבצעו באופן מסודר ואחראי על ידי חשמלאי מוסמך בעל רישיון.

במידה ומדובר בביקורת במבנים חדשים יחסית החשמלאי המוסמך יצטרך לתאם את הפגישה עם חברת-החשמל מבעוד מועד, בהתאם לכך, החשמלאי יערוך חזרה אחרונה בהתאם למועד הביקור של חברת-החשמל. בהכנות כאלו ישנה חשיבות לכך שלא יבדקו רק את העבודה, אלא גם את כלל תשתיות החשמל הביתיות.

כיום, אנו עדים להתקדמות הטכנולוגיה בכל הנוגע למערכות חשמל חכמות. בתים ומשרדים עוברים שיפוצים רחבים הכוללים בין היתר התקנות מערכות חשמל חכם. גם במקרה כזה של עבודת חשמל מקיפה במבנה, רצוי לבצע בדיקה נוספת לפי הביקורת.

מה חשוב לדעת על ביקורת חברת החשמל?

הביקורת היא גם אורכית וגם רוחבית ומצריכה הכנה מקדימה רבה, הן בבחינת היכולת של חברת-החשמל בתור הגוף המוסמך האחראי במדינת-ישראל לבקר ולטפל ברשתות-חשמל ביתיות והן בבחינת היכולת של חברת החשמל להטיל סנקציות במידת הצורך.

הכנה לפני ביקורת חברת חשמל

הכנה לביקורת חברת החשמל היא בעלת שלבים מוגדרים שחשמלאי מוסמך בלבד שמתמחה בכך יודע לומר לדייר. אל תנסו להיערך לכך לבדכם גם מכיוון שאינכם מוסמכים לכך וגם מכיוון שהידע שלכם אולי יהיה סביר, אך יש לפעול על-פי הנהלים של משרד הכלכלה. ההכנה היא רוחבית וכוללת איתור וסימון ליקויים פוטנציאליים על-מנת לשפרם.

חשמלאי מוסמך מבצע שיפוץ במערכת החשמל

מה בודקים בביקורת חברת חשמל?

בביקורת הזאת נבדקת כל תשתית החשמל מהתחלה ועד לסוף, מחיבור לוח החשמל ועד לשקעים וחיבורי החשמל בבית. תשתית החשמל חייבת להיות מותאמת לכלל תנאי הבדיקה, אחרת לא תעבור ולא יסופק חשמל למבנה.

בבדיקה כזאת נבדקת תקינותה של ההארקה הראשית בבית ולאחר מכן רציפות ההארקה מן המוליכים ומתגלה כי אם החיבור לקוי או חשוף ביחס להולכת החשמל הביקורת תיכשל חלילה.

גם בודקים קופסאות החיבורים בבית, הקופסאות הללו מגיעות מלוח החשמל ומשם בעצם קיים פיצול לשקעים או מעגלי תאורה שקיימים בבית. הבדיקה בעצם מתייחסת באופן מקיף לבחינה של רשת החשמל הביתית בהתאם לקריטריונים, תבחינים, מדדים והיבטים מקצועיים שונים אשר לאורם חברת-החשמל מאשרת או לא מאשרת את תקינות הרשת הביתית.

מה עלול להכשיל את הביקורת?

ישנם כמה גורמים שיכולים להכשיל בביקורת של חברת-חשמל, בין היתר: תקינות ההארקה, השקעים בבית, החיבורים, חיווט חשוף וכן הלאה. כמו-כן, במידה והולכת הזרם אינה תקינה או שווה הביקורת יכולה להיכשל.

בהתאם לכך, ברור לחלוטין כי במקרה ואדם נכשל בביקורת של חברת-החשמל ישנו צורך להזמין מחדש חשמלאי מוסמך בלבד (לא ניתן לעשות זאת לבד), יש בכך אלמנט של תשלום נוסף על-מנת לטפל בליקויים שטרם טופלו מבעוד מועד.

מסיבה זו ומסיבות נוספות כדאי מאוד לסיים עם כל התהליך הזה בפעם אחד על-ידי בדיקה והכנה אחת מעמיקה, לא מומלץ לחסוך בכך ולשלם לאחר מכן הרבה יותר. הזמינו חשמלאי מוסמך בלבד והבטיחו לכם הצלחה בביקורת של חברת-החשמל.

העברת ביקורת חברת חשמל

על-מנת לעבור את הביקורת בהצלחה יש צורך לעמוד בכל המדדים והקריטריונים שמציבה חברת החשמל בהתאם לתקינות החיווט, החיבורים, המכשירים והרשת. רבים אינם עוברים אותה ויש לכך משמעות כלכלית רבה. אל תקלו בכך ראש כלל.

דידי סיידון חשמלאי מוסמך ומומלץ המתמחה בכל סוגי עבודות החשמל, הוא נותן שירות בכלל אזור מרכז הארץ והשרון, הוא פועל בהתאם להסמכה מקצועית של משרד-הכלכלה ומוסדות להשכלה גבוהה. דידי פותר בעיות טכניות ומקצועיות באופן מובנה תוך שמירה על אמינות גבוהה ונגישות ללקוח.

לפרטים נוספים וטיפים להתנהלות חשמל נכונה, עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

זקוקים למענה מהיר?

השאירו פרטים לשיחה עם חשמלאי מוסמך:

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print

עשוי לעניין אותך…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

זקוקים לייעוץ של חשמלאי מוסמך?

השאירו פרטים למענה מהיר או חייגו:

זקוקים לייעוץ של חשמלאי מוסמך?

חייגו עכשיו למענה מהיר

או השאירו פרטים ואנו ניצור קשר