תפריט
תפריט

דרישות החשמל בבית לטובת התקנה של עמדת טעינה

בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר רכבים חשמליים על הכביש, ממגוון חברות ובמגוון דגמים. השימוש ההולך וגובר ברכבים חשמליים מביא את בעלי הרכבים החשמליים לחשוב על פתרונות הטענה נוחים וזמינים, כאשר עמדת הטענה ביתית היא ללא ספק בין הפתרונות המומלצים. במאמר זה נתמקד בדרישות החשמל בבית לטובת התקנה של עמדת טעינה

דרישות החשמל בבית לטובת התקנה של עמדת טעינה

עמדת טעינה ביתית לרכבים חשמליים

תופעת הרכבים החשמליים הפכה לנפוצה במיוחד בשנים האחרונות, כאשר ניתן לראות יותר ויותר בעלי רכבים עוברים לרכבים חשמליים חסכוניים וידידותיים לסביבה. בהתאם לכך, בעלי רכבים חשמליים רבים מחפשים אחר פתרונות ההטענה הזמינים והנוחים ביותר, כאשר התקנת עמדת טעינה ביתית עם חשמלאי מוסמך – דידי סיידון, היא ללא ספק האפשרות המועדפת.

מהן דרישות להתקנת עמדת טעינה?

בכדי להתקין עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי, יש לעמוד במספר תקנות ודרישות חשמל עיקריות, בהתאם להוראות רשות החשמל, המפורסמות באתר הרשמי. דרישות החשמל העיקריות הן:

1. תשתית חשמל

חד פאזי

תשתית חד פאזי היא התשתית הנפוצה ביותר, הן בגלל קלות ההתקנה והן בגלל יכולת הטעינה המתאימה גם לאזורים בהם קיימת תשתית חשמל מוגבלת. תשתית חד פאזי מוגבלת לזרם טעינה של 16 אמפר והספק מקסימלי של 3.68KW.

תלת פאזי

תשתית תלת פאזית היא התשתית המומלצת ביותר ולו רק בגלל מהירות הטעינה שהיא מספקת (מגיעה למתח כולל בגובה 400 וולט), העולה עד לכדי פי 3 לעומת מהירות הטעינה בתשתית חד פאזי.

2. הזנת עמדת הטעינה

עמדת הטעינה תוזן באמצעות מעגל סופי לטעינה בלבד, המוגן באמצעות מפסק אוטומטי. קיים אישור להשתמש במתאמים, מפצלים וכן כבל מאריך.

3. זרם הטעינה

זרם הטעינה בעמדת ההטענה לא יעלה על 16 אמפר חד פאזי.

4. הארקה נכונה

תחנת הטעינה צריכה להיות מקורקעת כהלכה, בכדי להבטיח הגנה מרבית ולהפחית סיכון לסכנות חשמליות.

מהן הדרישות להתקנת עמדת טעינה בבתים משותפים?

בבתים משותפים, ניתן להתקין את עמדת הטעינה בחנייה פרטית או משותפת, בהתאם להוראות הבטיחות בחשמל ודרישות החשמל המפורטות לעיל.

ככל וחיבור החשמל נעשה אל לוח החשמל המשותף של הבניין, ניתן להתקין מונה חשמל נפרד לבעל עמדת הטעינה.

איך מקבלים אישור חיבור עמדת הטעינה לרשת החשמל?

בכדי לקבל אישור מחברת החשמל להפעלת עמדת הטעינה ועמידה בהוראות, נדרש להציג שני מסמכים:

  1. הצהרת יצרן או יבואן כי עמדת הטעינה עומדת בתקנים בינלאומיים.
  2. אישור חתום על ידי חשמלאי מוסמך כי מערכת הטעינה הותקנה בהתאם להנחיות.

חשיבות ההתאמה של עמדת הטעינה לתשתית החשמל

בחירת עמדת הטעינה ותשתית החשמל היא אחת הנקודות החשובות עליהן אנחנו צריכים לתת את הדעת כאשר אנחנו בוחרים להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית, תוך התחשבות במיקום עמדת הטעינה:

1. מרחק מלוח החשמל

מרחק מלוח החשמל לחניה ועמדת הטעינה, משפיע על אורך כבלי הטעינה, כאשר כבל טעינה סטנדרטי מגיע באורך של כ – 8 מטרים לכל היותר.

במידה ומדובר במרחק רב יותר, ניתן לבקש מהחשמלאי המתקין להאריך את הכבל.

2. שמירה על תשתית יבשה

תשתית החשמל לעמדת הטעינה לרכב צריכה להישאר יבשה לחלוטין ולכן יש למקם אותה תחת קורת גג או באמצעות הוספת קופסא ייעודית למניעת חדירת מים.

לסיכום

מגמת השימוש ברכבים חשמליים נמצאת בעלייה מתמדת, כאשר בעלי רכבים רבים בוחרים להתקין עמדת טעינה ביתית לרכב החשמלי שלהם. התקנת עמדת טעינה ביתית לרכב החשמלי צריכה להיעשות על ידי חשמלאי מוסמך ומנוסה בתחום ולעמוד בתקנות והוראות הבטיחות בחשמל כאשר דרישות להתקנת עמדת טעינה כוללות התייחסות מפורטת בעיקר לסוג תשתית החשמל, הזנת עמדת הטעינה, זרם הטעינה וביצוע הארקה נכונה.

זקוקים למענה מהיר?

השאירו פרטים לשיחה עם חשמלאי מוסמך:

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print

עשוי לעניין אותך…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

זקוקים לייעוץ של חשמלאי מוסמך?

השאירו פרטים למענה מהיר או חייגו:

זקוקים לייעוץ של חשמלאי מוסמך?

חייגו עכשיו למענה מהיר

או השאירו פרטים ואנו ניצור קשר