תפריט
תפריט

עמדות טעינה צמודות קיר לעומת עמדות עצמאיות

כלי הרכב החשמליים הפכו בשנים האחרונות לתופעה פופולארית של ממש, כשהם מציעים אלטרנטיבה למכוניות המונעות באמצעות דלק, הן מבחינת החיסכון והן מבחינת השמירה על איכות הסביבה. אספקת החשמל לרכב נעשית באמצעות עמדות טעינה חשמליות. במאמר זה נסקור בהרחבה את ההבדלים, היתרונות והחסרונות של עמדות טעינה צמודות קיר לעומת עמדות טעינה עצמאיות

עמדות טעינה צמודות קיר לעומת עמדות עצמאיות

סוגי עמדות טעינה – צמודות קיר לעומת עצמאיות

תופעת הרכבים החשמליים כובשת את כבישי ישראל בשנים האחרונות, כאשר ניתן לראות יותר ויותר רכבים בעלי מנוע חשמלי, מסוגים ודגמים שונים. אספקת החשמל לרכבים החשמליים נעשית באמצעות התקנת עמדות טעינה חשמליות, כאשר בין סוגי העמדות העיקריים נמצאים:

עמדת טעינה צמודת קיר

עמדת טעינה צמודת קיר היא עמדת טעינה הקבועה ומחוברת לקיר, כאשר חלק מהיצרניות מייצרות את עמדת הטעינה עם תשתית חשמל חד פאזי ואילו חלק מהיצרניות מייצרות את העמדה עם תשתית חשמל תלת פאזי. עמדה זו מתאימה להתקנה הן בבתים פרטיים והן במקומות ציבוריים והיא נחשבת לעמדת הטעינה הנפוצה והפופולארית ביותר.

עמדת טעינה עצמאית

עמדת טעינה עצמאית, המוכרת גם בשם עמדת טעינה ניידת, היא עמדת טעינה המתאימה לחיבור לשקע החשמל הביתי, כאשר המטען עצמו משמש כבקר מתח והמרת הספק טעינת הסוללה נעשית על הרכב עצמו. עמדת טעינה זו מתאימה בעיקר לטעינה בבתים פרטיים והיא מגיעה לרוב עם הרכב בעת הרכישה.

עמדות טעינה צמודות קיר – יתרונות וחסרונות

אחד היתרונות הבולטים של עמדת טעינה צמודת קיר הוא יכולת הטעינה המהירה של העמדה, היכולה להגיע לטעינה מלאה של סוללת הרכב תוך כ – 4 שעות בלבד. יתרון בולט נוסף של עמדת הטעינה צמודת הקיר הוא הפרישה הנרחבת של עמדות הטעינה הללו ברחבי הארץ, כאשר במקומות ציבוריים עמדות הטעינה הללו יכללו רק שקע, בכדי למנוע גניבות ופגיעות שונות בכבלי הטעינה.

לעמדת הטעינה צמודת הקיר קיים גם חיסרון מהותי והוא, היותה קבועה ולא ניידת, באופן היוצר קשיי נגישות לעמדה, הן מבחינת יכולת הטעינה עצמה והן מבחינת ההתקנה והמרחק, המצריך פעמים רבות לרכוש כבלים ארוכים יותר מהממוצע.

עמדות טעינה עצמאיות – יתרונות וחסרונות

לעמדת טעינה עצמאית קיים יתרון מרכזי ובולט והוא היותה ניידת ובלתי תלויה במיקום ספציפי, כך שהיא מהווה פתרון אידיאלי ושימושי במיוחד עבור בעלי רכבים הנוסעים בתדירות גבוהה וליעדים שונים, בהם פרישת עמדות הטעינה הציבוריות הינה נמוכה.

מצד שני, לעמדת טעינה עצמאית קיימים מספר חסרונות ובין העיקריים מביניהם:

  1. טעינה איטית במיוחד, היכולה להימשך כ – 15 שעות ואף יותר.
  2. במקרים של הטענה באמצעות שקע ביתי, אשר אינו מיועד לטעינת רכב חשמלי, יש להפסיק את הטעינה מידי שעתיים, על פי הנחיות הבטיחות של מנהל החשמל.

אז מה עדיף – עמדות טעינה צמודות קיר או עמדות טעינה עצמאיות?

כפי שראינו עד כה, לכל עמדת טעינה, צמודת קיר או עצמאית, קיימים יתרונות וחסרונות, כך שאת השאלה איזו עמדת טעינה עדיפה, צמודת קיר או עצמאית, מומלץ להפנות אל חשמלאי במרכז – דידי סיידון, בעל ניסיון ומומחיות בתחום התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים, אשר יבחן את סוג הרכב, תנאי השטח ונתונים נוספים ויתאים עבורכם את פתרון ההטענה המומלץ ביותר.

לסיכום

עמדות הטעינה לרכבים החשמליים מתחלקות לשני סוגים עיקריים: עמדת טעינה צמודת קיר, המספקת אפשרות טעינה מהירה במיוחד ובפריסה ארצית ועמדת טעינה עצמאית – ניידת, המתאימה לבעלי רכבים הנוסעים בתדירות גבוהה. ובכדי לבחור את סוג עמדת הטעינה המתאים ביותר עבורכם, תוך שקלול כלל היתרונות והחסרונות של כל עמדה, מומלץ לפנות לשירותיו של חשמלאי מוסמך ומנוסה בתחום.

זקוקים למענה מהיר?

השאירו פרטים לשיחה עם חשמלאי מוסמך:

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print

עשוי לעניין אותך…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

זקוקים לייעוץ של חשמלאי מוסמך?

השאירו פרטים למענה מהיר או חייגו:

זקוקים לייעוץ של חשמלאי מוסמך?

חייגו עכשיו למענה מהיר

או השאירו פרטים ואנו ניצור קשר