תפריט
תפריט

בטיחות ותחזוקה שוטפת לעמדות טעינה חשמליות

הרכבים החשמליים כובשים את כבישי ישראל בסערה, כאשר בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר מהם דוהרים על הכבישים. עמדות הטעינה החשמליות מספקות לרכבים החשמליים את החשמל הנחוץ לפעילותם. בכדי להבטיח את הבטיחות והתפקוד התקין של עמדות הטעינה, חשוב לדאוג לאמצעי בטיחות ותחזוקה שוטפת, עליהם תוכלו לקרוא בהרחבה במאמר שלפניכם

בטיחות ותחזוקה שוטפת לעמדות טעינה חשמליות

עמדות טעינה חשמליות

הרכבים החשמליים הפכו בשנים האחרונות לתופעה נפוצה בכבישי ישראל, כאשר בעלי רכבים רבים בוחרים לעבור לרכבים חשמליים, הן מטעמי חיסכון והן מטעמי שמירה על איכות הסביבה. בכדי לספק את החשמל הנחוץ לפעילותו התקינה של הרכב החשמלי, יש להשתמש בעמדות טעינה חשמליות:

עמדות טעינה ציבוריות

עמדות טעינה ציבוריות לרכבים חשמליים נמצאות בפריסה ארצית, כאשר למעט עמדות הטעינה של טסלה, כמעט כל עמדות הטעינה מתאימות לכל סוגי הרכבים החשמליים. עמדות הטעינה הציבוריות מאפשרות הן הטענה רגילה, הנמשכת מספר שעות והן הטענה מהירה, כאשר השימוש בעמדות אלו כרוך בתשלום הנע בין 0.75 אגורות לבין 2.3 ₪ לקילוואט.

עמדות טעינה ביתיות

עמדות טעינה ביתיות הן פתרון נוח ויעיל, כאשר התקנת העמדות הללו צריכה להיעשות על ידי חשמלאי מוסמך ומומחה בתחום וכן בהתאם לדרישות הבטיחות של רשות החשמל.

חשיבות השמירה על אמצעי בטיחות ותחזוקה שוטפת לעמדות טעינה חשמליות

השימוש בעמדות הטעינה החשמליות, הן הפרטיות והן הציבוריות, עלול להיות מסוכן ככל והעמדה לא הותקנה כראוי ו/או לא נעשה בה שימוש על פי הוראות הבטיחות. בין הסכנות הנפוצות והשכיחות ביותר בשימוש בעמדות טעינה נמצאות:

  1. העברת זרם חשמלי כתוצאה מביצוע הארקה בצורה לא נכונה.
  2. התלקחות עמדת הטעינה כתוצאה מאי עמידה בתקני הבטיחות והתקנה לא נכונה.
  3. השבתה של הרכב / פגיעה חמורה בסוללה.

מהם אמצעי הבטיחות והתחזוקה השוטפת לעמדות טעינה חשמליות?

שמירה על אמצעי בטיחות לעמדת טעינה וכן תחזוקה שוטפת שלה, תאפשר לכם לשמור על הבטיחות שלכם ושל הרכב וכן ליהנות מתפקוד מלא ולאורך זמן של עמדת הטעינה:

אמצעי בטיחות לעמדת טעינה

  1. התקנת עמדת הטעינה עם חשמלאי מוסמך ומומחה בתחום
  2. עמידה בתקני הבטיחות הנדרשים ובהוראות רשות החשמל
  3. ביצוע הארקה נכונה
  4. ביצוע הטעינה באמצעות הוראות היצרן
  5. הימנעות מטעינה באמצעות כבל מאריך ו / או שימוש במפצלים
  6. התקנת מנגנוני הגנה – מפסק מגן, כבל ייעודי לטעינת הרכב ועוד

תחזוקה שוטפת לעמדת טעינה

התייעצות תקופתית עם חשמלאי מוסמך בבת ים – דידי סיידון, תאפשר לכם לוודא אילו פעולות תחזוקה שוטפת מומלץ וצריך לבצע לעמדות הטעינה ובין המרכזיות שבהן נמצאות: בדיקה כללית של עמדת הטעינה (תקופת הזמן המומלצת היא אחת לחמש שנים) ובדיקת מפסקים שנתית.

טיפים לשימוש בטוח ויעיל בעמדות הטעינה

בכדי לוודא שימוש בטוח ויעיל בעמדות הטעינה לרכב החשמלי, מומלץ לבדוק היטב לפני כל טעינה את מצב הכבל ולהיצמד להנחיות היצרן, הן מבחינת הוראות השימוש והן מבחינת הבדיקות התקופתיות הנדרשות. במידה ועמדת הטעינה מותקנת במרחב פתוח, מומלץ להתקין לה מיגון גשם מתאים, כך שהעמדה תישאר מבודדת ויבשה.

לסיכום

עמדות טעינה לרכבים חשמליים מספקים לרכבים את החשמל הדרוש להפעלתם, כאשר העמדות הללו צריכות להיות מותקנות על ידי חשמלאי מוסמך ומומחה בתחום. בכדי לשמור על הבטיחות שלכם וליהנות מתפקוד יעיל של עמדות הטעינה לאורך זמן, מומלץ להקפיד על אמצעי בטיחות ותחזוקה שוטפת, הכוללים: עמידה בתקני הבטיחות והוראות רשות החשמל, התקנת מנגנוני הגנה, הקפדה על ביצוע בדיקות תקופתיות עם חשמלאי מומחה ועוד.

זקוקים למענה מהיר?

השאירו פרטים לשיחה עם חשמלאי מוסמך:

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print

עשוי לעניין אותך…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

זקוקים לייעוץ של חשמלאי מוסמך?

השאירו פרטים למענה מהיר או חייגו:

זקוקים לייעוץ של חשמלאי מוסמך?

חייגו עכשיו למענה מהיר

או השאירו פרטים ואנו ניצור קשר